Danny Ungur, profesor de spectacol

Interviul cu Daniel Ungur in www.autorally.ro

Danny Ungur poate fi caracterizat in multe cuvinte: pilot cu experienta, pasionat, dintr-o bucata, foarte jovial. Dar atributul care il caracterizeaza cel mai bine, cel putin in acest sezon, este “spectaculos”. Interviul de mai jos a fost facut telefonic, Danny fiind deja la Iasi.

In primul rand felicitari pentru titlul de campion al clasei 11, titlu obtinut deja de ceva vreme. Cum a fost sezonul 2012 pentru tine?

Merci! A fost “ceas”. Lasand la o parte rezultatul, in raliuri trebuie sa ai si un dram de noroc. Am beneficiat de o echipa tehnica foarte buna, din Ungaria, si mi-a placut mult masina. Ne-am imprietenit foarte repede, acest Mitsubishi fiind o fosta dragoaste de-a mea.

Mi-ar fi placut sa fie la startul sezonului mai multi colegi care s-au anuntat la grupa H (clasa 11), Gugu cu Corolla, sau altii. Intr-un fel nici nu am prea avut concurenta, dar nu aveam de unde sa stiu acest lucru inainte de inceperea campionatului. Eu am mers si merg pentru echipa, rolul meu fiind sa aduc maximul de puncte si sa fac, daca este posibil, toti kilometrii de proba speciala. Si in afara de etapa de la Sibiu, unde am avut niste probleme cu furtunul de la turbo, a mers totul bine.

Ai dominat clasa 11, cu 5 victorii consecutive in primele 5 etape, dupa care ai schimbat masina. Cum e pe Subaru de clasa 3 in comparatie cu Mitsubishi-ul de clasa 11?

Este o diferenta foarte mare. Masinile nu se compara, in primul rand pentru ca una este Mitsubishi iar cealalta este Subaru. Apoi difera pregatirea lor si bineinteles ca si stilul de pilotaj este diferit. Dar asta este cea mai mica problema. Avem experienta, avem know-how-ul necesar si ne adaptam.

Ai fost unul dintre cei mai spectaculosi piloti din acest campionat, lucru vazut si din reactiile fanilor aflati pe probe. Cat de mult conteaza pentru tine interactiunea pe care o ai cu spectatorii si cu fanii raliurilor?

Conteaza foarte mult. Fara ei ar fi ca si cum ai juca pe o arena goala. Inca o data spun asta, am mers spectaculos pentru ca mi-a permis lupta la clasa 11 iar masina se preteaza la spectacol. Vom incerca si la urmatoarea etapa, la Iasi, sa mergem la fel. Reteta Danny – Tony – Scorpion functioneaza foarte bine. (Scorpion este numele de alint dat masinii).

Napoca Rally Academy lasa impresia unei echipe foarte unite. Spune-ne cum e atmosfera in cadrul echipei?

Totul pleaca de la Cluj si din faptul ca suntem impreuna mult timp. Pe langa raliuri, participam si la cursuri impreuna dar suntem si prieteni de familie. Relatia buna dintre noi face ca lucrurile sa mearga bine. Anul asta insa nu ne-a prea iesit, avand parte de destule probleme, vezi Marco, vezi Bogdan, vezi Vlad. Componenta echipei este una foarte buna, iar daca ar fi sa nu intampinam probleme tehnice niciunul dintre noi, ar fi perfect. Daca e sa ii luam pe fiecare pe rand, cand le merge bine nu au adversar la grupa lor.

Ce parere ai despre prestatia si despre potentialul noului val de piloti tineri din campionat? Pe care dintre acestia ai paria pentru sezonul urmator?

Am o parere foarte buna. Simone Tempestini si Florinel Tincescu m-au surprins foarte placut. Si ar mai fi, Tarnovean, Badiu, David, care toti pleaca de la Sibiu. Eu m-am ocupat mai mult de Simone. Sper sa scoatem un campion din el si nu ma refer doar la nivel national. Simone chiar daca este italian este un produs romanesc, aici punand mana pe volan pentru prima data.

Ce iti doresti de la ultima etapa programata pentru acest an, Raliul Iasului?

Iasiul este ca si un cadou pentru noi. O sa tragem pentru echipa, unde inca mai sunt sanse matematice, chiar daca favoriti sunt cei de pe prima pozitie. Dar noi mergem hotarati sa ne luptam, iar pana ce se decide titlul, noi suntem inca campioni. Mergem la Iasi cu un aer de campioni si sper sa ne intoarcem la fel. Mie, de felul meu, imi plac provocarile. Daca ar fi sa ma dau pe un Logan sau pe orice alta masina nu ar fi nicio problema, nu sunt cu nasul pe sus.

In Romania, fanii afla informatii despre evenimentele din sporturile auto mai mult de pe internet. De ce crezi ca motorsportul este atat de putin promovat in mass media traditionala de la noi?

Chiar m-am uitat recent la niste filmari mai vechi si erau vreo 5 emisiuni TV care transmiteau raliurile. Nivelul de promovare a scazut foarte mult in ultimii ani si cred ca si criza financiara poate fi invinovatita pentru asta. Nu sunt bani si se vede in toate domeniile.

Esti deja la Iasi, de cateva zile. Care este motivul?

Dupa cum se stie, NRA organizeaza de cativa ani cursuri de conducere defensiva si de pilotaj sportiv. Eu sunt printre primii care au deschis o scoala dedicata, avand “Danny Ungur Racing” inca din 2005. Intre timp s-a nascut NRA, unde partea sportiva este pe probele speciale iar partea comerciala in salile de curs si in bazele noastre de la Cluj, Bucuresti, Iasi. Am facut asta la cerea oamenilor. Nu mi-a venit sa cred nici mie cata cerere este pe piata. Companiile incep tot mai mult sa impuna cursurile de conducere defensiva, pentru evaluarea angajatilor.

Cum este in postura de profesor?

Imi place mult, eu fiind profesor cu acte. Imi place sa lucrez cu oamenii, unde sunt mai multi oameni, acolo sunt si eu, nu ma ascund. Inceputurile au fost mai grele, dar cand faci ceea ce iti place totul vine de la sine.

Multumesc si mult succes in continuare!

Dan Terea- Echipa Autorally

Leave a Reply